Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 15 września 2019

Szkolenie dla instytucji rozpoczynających realizację przedsięwzięć w ramach „Ponadnarodowej mobilności uczniów”

W dniu 12. 09. 2019r. koordynatorki projektu „Moja szkoła, moje miasto, mój kraj”  Agnieszka Jewuła i Magdalena Wiercimak wzięły udział w szkoleniu dla instytucji rozpoczynających realizację przedsięwzięć w ramach „Ponadnarodowej mobilności uczniów” I nabór 2019. 
Podczas szkolenia koordynatorki zapoznały się szczegółowo z elementami umowy finansowej pomiędzy FRSE, a Realizatorem Przedsięwzięcia. Prowadzący spotkanie zwrócili uwagę na załączniki umowy, identyfikację wizualną, zasadę równości szans i dopuszczalne zmiany w Przedsięwzięciu. Następnie przedstawiono kwestie jakościowe zarządzania Przedsięwzięciem. Przedstawiono etapy realizacji projektu, harmonogram, omówiono współpracę z organizacjami przyjmującymi, wzór umowy między instytucją przyjmującą a wysyłającą, zasady rekrutacji uczestników, przygotowanie do wyjazdu oraz monitorowanie postępów uczestników. W dalszej części spotkania koordynatorki zapoznały się szczegółowo z umową pomiędzy organizacją wysyłającą a opiekunem i z zasadami uczestnictwa ucznia w mobilności ponadnarodowej, a także raportowaniem w trakcie realizacji Przedsięwzięcia. Ostatnia część spotkania dotyczyła zarządzaniem przedsięwzięciem w kwestiach finansowych.

Spotkanie z rodzicami

W dniu 9 września 2019 r. odbyło się spotkanie rodziców klas VI, VII oraz VIII w sprawie Projektu Ponadnarodowa Mobilność Uczniów „Moja szkoła, moje miasto, mój kraj” finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w IV Osi Priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, działanie 4.2 Programy mobilności ponadnarodowej.

Pan Dyrektor Mirosław Zadora poinformował rodziców o pozytywnej ocenie projektu oraz o dofinansowaniu go w wysokości 199 839,00 zł. Rodzice zostali poinformowani o rekrutacji uczniów ze względu na mniejszą kwotę dofinansowania.


Koordynatorka projektu Agnieszka Jewuła przedstawiła główne założenia projektu, cele, które powinni zrealizować uczniowie w trakcie projektu. Wymieniła również kompetencje, które powinny zostać  wzmocnione zwłaszcza kompetencje kluczowe w tym naukę języków obcych, rozwijanie umiejętności uczenia się, nabycie nowych kompetencji niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego. Zostały przedstawione sposoby upowszechniania projektu poprzez stronę szkoły, bloga projektu i facebooka.


Koordynatorka projektu Magdalena Wiercimak przedstawiła zasady uczestnictwa ucznia w projekcie. Uczeń będzie zobowiązany do udziału w zajęciach przygotowujących go do wyjazdu ( zajęcia językowe, realioznawcze, kulturowe, pedagogiczne). Uczniowie również będą zobowiązani do udziału w inicjatywach podejmowanych przez szkołę w związku z mobilnością. Przedstawiła też wymagane dokumenty do udziału w wyjazdach. Każdy uczeń klas VI, VII, VIII może zgłosić chęć udziału w projekcie. W trakcie rekrutacji zostanie wyłonionych 35 uczniów, którzy wyjadą do szkoły w Granadzie w Hiszpani w lutym 2020 r. i w marcu 2020.


Projekt Ponadnarodowa Mobilność Uczniów w Zespole Szkół w Jaroszowicach


Od 1 września 2019 r. Zespół Szkół w Jaroszowicach rozpoczął realizację  projektu Ponadnarodowa Mobilność Uczniów  „Moja szkoła, moje miasto, mój kraj” finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w IV Osi Priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, działanie 4.2 Programy mobilności ponadnarodowej.
Projekt będzie realizowany przez okres 12 miesięcy od 1.09.2019 do 31.08.2020. Jest on skierowany do uczniów klas VI, VII oraz VIII. Głównym celem projektu jest wzmocnienie kompetencji kluczowych w tym naukę języków obcych, rozwijanie umiejętności uczenia się, nabycie nowych kompetencji niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego. Na realizację Projektu Szkoła otrzymała 199 839,00 zł. W projekcie weźmie udział  35 uczniów, którzy wraz z opiekunami wyjadą do szkoły partnerskiej w Granadzie w Hiszpanii (dwa wyjazdy: luty 2020 i marzec 2020). Wyjazdy edukacyjne będą trwały 7 dni, podczas których uczniowie w czasie  zajęć formalnych i nieformalnych wraz z uczniami szkoły przyjmującej będą wymieniać się  informacjami  na temat swojej szkoły, miejscowości i kraju. Wszystkie rezultaty będą prezentowane na Blogu Mobilności i facebooku oraz na stronie szkoły.
W ramach upowszechniania Projektu Szkoła podejmie szereg inicjatyw w roku szkolnym 2019/2020. Odbędą się warsztaty dla uczniów z klas młodszych oraz rodziców uczniów, którzy wyjechali na mobilność, wystawy prac uczniów na terenie Szkoły oraz w Bibliotece Miejskiej w Wadowicach. Zostanie zorganizowany Dzień Języków Obcych wraz z Europejską Grą Terenową dla uczniów gminy Wadowice, a także Spotkanie Metodyczne dla nauczycieli.

Spotkanie zespołu projektowego



W dniu 29. 08. 2019r. odbyło się spotkanie zespołu projektowego w składzie: 
  • Mirosław Zadora – dyrektor szkoły, 
  • Agnieszka Jewuła – koordynator merytoryczny projektu, 
  • Magdalena Wiercimak – koordynator logistyczny
  • Renata Gromada – Kaleńska, 
  • Barbara Smaza,  
  • Barbara Sajdak, 
  • Aleksandra Zadora.
Spotkanie dotyczyło projektu „Moja szkoła, moje miasto, mój kraj” realizowanego w ramach Ponadnarodowej mobilności uczniów. W trakcie spotkania Pani Agnieszka Jewuła omówiła szczegółowo kompetencje kluczowe projektu „Moja szkoła, moje miasto, mój kraj”. 
Szczególną uwagę zwróciła na :
- kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
- kompetencje w zakresie wielojęzyczności (posługiwanie się językiem angielskim na zajęciach formalnych i pozaformalnych),
- kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii
i inżynierii,
- kompetencje cyfrowe,
- kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się,
- kompetencje obywatelskie (wzrost świadomości tożsamości lokalnej uczniów, tożsamości państwowej, wzrost poczucia dumy z miejsca, z którego pochodzą),
- kompetencje w zakresie przedsiębiorczości,
- kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej (popularyzowanie dziedzictwa kulturowego, zwiększanie wiedzy o państwie partnerskim – Hiszpania, szacunek dla odmiennych kultur. 
Koordynator projektu szczegółowo omówiła też z członkami grupy projektowej zasady upowszechniania i promocji projektu „Moja szkoła, moje miasto, mój kraj”. Poszczególnym członkom grupy zostały przydzielone zadania takie jak: konkurs na wybór plakatu promującego projekt, założenie bloga, facebooka, zorganizowanie wystawy prac uczniów w szkole i w Bibliotece Miejskiej. Podczas spotkania wyznaczono również nauczycieli do kontaktów z rodzicami.