Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 18 listopada 2019

Zajęcia przygotowawcze

Od początku listopada 2019 r. ruszyły zajęcia przygotowawcze dla uczniów biorących udział w projekcie Ponadnarodowa Mobilność Uczniów, przedsięwzięcie Moja szkoła, moje miasto, mój kraj. Wsparciem zostało objętych 35 uczniów, którzy zostali podzieleni na 3 grupy. W ramach przygotowania do wyjazdu do szkoły partnerskiej w Granadzie w Hiszpanii, zorganizowano szereg zajęć, aby jak najlepiej przygotować uczniów do mobilności. Zajęcia, które zaproponowano uczniom to zajęcia językowe z języka angielskiego, geografii Hiszpanii ze szczególnym uwzględnieniem regionu do którego wyjeżdżają dzieci, historii Hiszpanii oraz kultury tego kraju.
Zajęcia organizowane są blokami tematycznymi w ciągu tygodnia a także w soboty. 
Zajęcia z języka angielskiego w wymiarze 22 godzin dla każdej grupy ma na celu przygotowanie uczniów do porozumiewania się w języku obcym. W ramach zajęć będą odgrywane scenki w języku angielskim, które mają odzwierciedlać naturalne sytuacje, z którymi uczniowie spotkają się w trakcie wyjazdów. Ponadto poznają słownictwo, które będzie im potrzebne do aktywnego udziału w zajęciach lekcyjnych i pozaformalnych realizowanych w trakcie mobilności. 
Zajęcia z geografii Hiszpanii w wymiarze 6 godzin dla każdej grupy ma na celu zapoznanie uczniów z krajem, regionem oraz najbliższymi miastami Granady. Ponadto uczniowie zapoznają się z roślinnością i zwierzętami zamieszkującymi te tereny. 
Zajęcia z historii Hiszpanii w wymiarze 6 godzin dla każdej grupy ma na celu zapoznanie się z historią kraju, regionu i miasta do którego wyjadą uczniowie. Ponadto uczniowie zapoznają się z różnicami kulturowymi między Polską i Hiszpanią.
Zajęcia kulturowe w wymiarze 6 godzin dla każdej grupy ma na celu zapoznanie uczniów z kulturą Hiszpanii oraz regionu a także radzenia sobie z różnicami międzykulturowymi. Zajęcia mają za zadanie przygotować uczniów mentalnie do wyjazdu.

Celem zajęć jest jak najlepsze przygotowanie uczniów do udziału w mobilności, ale również przełamanie barier psychologicznych w zakresie kontaktów z grupą międzynarodową, przełamanie strachu w komunikowaniu się w języku obcym oraz zbudowanie umiejętności odnalezienia się w innych warunkach niż we własnej szkole.