Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 5 października 2020

Projekt szkolny „A place I want to go” w ramach Europejskiego Dnia Języków Obcych

Obchody Europejskiego Dnia Języków Obcych w tym roku szkolnym miały inny charakter ze względu na sytuację epidemiczną. Uczniom klas 4-8 zaproponowano wirtualną podróż po świecie. Szczególnie w tym okresie, gdy podróżowanie jest utrudnione przez epidemię, uczniowie mogli wybrać się w podróż, przysłowiowym „palcem po mapie”. Projekt szkolny „A place I want to go” miał na celu zaprezentowanie państwa, do którego uczeń szczególnie chciałby teraz pojechać czy też wybrać się tam w przyszłości. Prezentacja kraju była dowolna, można było podać podstawowe informacje o tym miejscu, zaprezentować zabytki, ciekawostki. Każdy uczeń musiał jednak umotywować swój wybór. 

Dla jednych było to zwiedzanie wspaniałych zabytków, dla drugich poznanie nowych kultur i zwyczajów, inni zaś chcieliby spróbować nowych potraw. Prace wykonane były w języku polskim, ale niektórzy podjęli się tego zadania w języku angielskim. Efektem tego projektu jest wirtualna wystawa prac na stronie szkoły i blogu Mobilności Uczniów oraz stworzenie z nich portfolio, z którego będą mogli korzystać uczniowie w przyszłości. Poznawanie nowych krajów, to nie tylko poznanie ich historii, geografii, zabytków, ale także poznanie kultury, języka, mentalności. Podróżowanie daje nam możliwość nauki tolerancji, otwartości wobec innych narodów. 

Zapraszamy do wirtualnej wystawy prac.

galeria zdjęć

Europejski Dzień Języków Obcych w przedszkolu i w klasach I-III

Europejski Dzień Języków obchodzony jest 26 września każdego roku od 2001 r. z inicjatywy Rady Europy i we współpracy z Komisją Europejską.

W tym roku w ramach  obchodów  kierowany jest apel do Europejczyków o podejmowanie nauki większej liczby języków  i to niezależnie od wieku uczących się oraz formy kształcenia – szkolnej czy pozaszkolnej. Rada Europy w przekonaniu, że różnorodność językowa stanowi narzędzie, dzięki któremu możliwe jest osiągnięcie większego wzajemnego zrozumienia pomiędzy poszczególnymi kulturami, oraz  że różnorodność językowa stanowi kluczowy czynnik  bogatego dziedzictwa kulturowego naszego kontynentu, podejmuje starania mające na celu promowanie wielojęzyczności na terenie całej Europy.
W tym roku szkolnym ze względu na sytuację epidemiczną, obchody Europejskiego Dnia Języków Obcych miało charakter klasowy. Przedszkolaki oraz uczniowie klas I-III poznawali państwa europejskie. Poprzez filmy i prezentacje dzieci nauczyły się podstawowych informacji o poszczególnych krajach: Przedszkolaki- Holandia, zerówka – Belgia, I klasa- Francja, II klasa- Wielka Brytania, III klasa- Włochy.

Oprócz tego dzieci wykonywały prace plastyczne, kolorując charakterystyczne dla danego państwa zabytki, miejsca czy rzeczy. Przedszkolaki kolorowały holenderskie wiatraki, tulipany, chodaki, dzieci z oddziału zerowego smerfy, a pierwszaki flagę Francji oraz Wieżę Eiffla. Klasa II przygotowała prace malując London Eye, Stonehenge, Big Ben, budkę telefoniczną oraz autobus typu double -decker. A III klasa zapoznała się i pokolorowała Koloseum, lody, pizzę oraz talerz spaghetti.
Zajęcia te miały na celu zainteresowanie dzieci nauką języka obcego oraz poznawaniem nowych krajów, z ich kulturą i  zabytkami.