Obchody Europejskiego Dnia Języków Obcych w tym roku szkolnym miały inny
charakter ze względu na sytuację epidemiczną. Uczniom klas 4-8 zaproponowano
wirtualną podróż po świecie. Szczególnie w tym okresie, gdy podróżowanie jest
utrudnione przez epidemię, uczniowie mogli wybrać się w podróż, przysłowiowym
„palcem po mapie”. Projekt szkolny „A place I want to go” miał na celu
zaprezentowanie państwa, do którego uczeń szczególnie chciałby teraz pojechać
czy też wybrać się tam w przyszłości. Prezentacja kraju była dowolna, można
było podać podstawowe informacje o tym miejscu, zaprezentować zabytki,
ciekawostki. Każdy uczeń musiał jednak umotywować swój wybór.
Dla jednych było to zwiedzanie wspaniałych zabytków, dla drugich poznanie
nowych kultur i zwyczajów, inni zaś chcieliby spróbować nowych potraw. Prace
wykonane były w języku polskim, ale niektórzy podjęli się tego zadania w języku
angielskim. Efektem tego projektu jest wirtualna wystawa prac na stronie szkoły
i blogu Mobilności Uczniów oraz stworzenie z nich portfolio, z którego będą
mogli korzystać uczniowie w przyszłości. Poznawanie nowych krajów, to nie tylko
poznanie ich historii, geografii, zabytków, ale także poznanie kultury, języka,
mentalności. Podróżowanie daje nam możliwość nauki tolerancji, otwartości wobec
innych narodów.
Obchody Europejskiego Dnia Języków Obcych w tym roku szkolnym miały inny
charakter ze względu na sytuację epidemiczną. Uczniom klas 4-8 zaproponowano
wirtualną podróż po świecie. Szczególnie w tym okresie, gdy podróżowanie jest
utrudnione przez epidemię, uczniowie mogli wybrać się w podróż, przysłowiowym
„palcem po mapie”. Projekt szkolny „A place I want to go” miał na celu
zaprezentowanie państwa, do którego uczeń szczególnie chciałby teraz pojechać
czy też wybrać się tam w przyszłości. Prezentacja kraju była dowolna, można
było podać podstawowe informacje o tym miejscu, zaprezentować zabytki,
ciekawostki. Każdy uczeń musiał jednak umotywować swój wybór.
Dla jednych było to zwiedzanie wspaniałych zabytków, dla drugich poznanie
nowych kultur i zwyczajów, inni zaś chcieliby spróbować nowych potraw. Prace
wykonane były w języku polskim, ale niektórzy podjęli się tego zadania w języku
angielskim. Efektem tego projektu jest wirtualna wystawa prac na stronie szkoły
i blogu Mobilności Uczniów oraz stworzenie z nich portfolio, z którego będą
mogli korzystać uczniowie w przyszłości. Poznawanie nowych krajów, to nie tylko
poznanie ich historii, geografii, zabytków, ale także poznanie kultury, języka,
mentalności. Podróżowanie daje nam możliwość nauki tolerancji, otwartości wobec
innych narodów.