Europejski Dzień Języków obchodzony jest 26 września każdego roku od 2001 r. z inicjatywy Rady Europy i we współpracy z Komisją Europejską.
W tym roku w ramach obchodów kierowany jest apel do Europejczyków o podejmowanie nauki większej liczby języków i to niezależnie od wieku uczących się oraz formy kształcenia – szkolnej czy pozaszkolnej. Rada Europy w przekonaniu, że różnorodność językowa stanowi narzędzie, dzięki któremu możliwe jest osiągnięcie większego wzajemnego zrozumienia pomiędzy poszczególnymi kulturami, oraz że różnorodność językowa stanowi kluczowy czynnik bogatego dziedzictwa kulturowego naszego kontynentu, podejmuje starania mające na celu promowanie wielojęzyczności na terenie całej Europy.
W tym roku szkolnym ze względu na sytuację epidemiczną, obchody Europejskiego Dnia Języków Obcych miało charakter klasowy. Przedszkolaki oraz uczniowie klas I-III poznawali państwa europejskie. Poprzez filmy i prezentacje dzieci nauczyły się podstawowych informacji o poszczególnych krajach: Przedszkolaki- Holandia, zerówka – Belgia, I klasa- Francja, II klasa- Wielka Brytania, III klasa- Włochy.
Oprócz tego dzieci wykonywały prace plastyczne, kolorując charakterystyczne dla danego państwa zabytki, miejsca czy rzeczy. Przedszkolaki kolorowały holenderskie wiatraki, tulipany, chodaki, dzieci z oddziału zerowego smerfy, a pierwszaki flagę Francji oraz Wieżę Eiffla. Klasa II przygotowała prace malując London Eye, Stonehenge, Big Ben, budkę telefoniczną oraz autobus typu double -decker. A III klasa zapoznała się i pokolorowała Koloseum, lody, pizzę oraz talerz spaghetti.
Zajęcia te miały na celu zainteresowanie dzieci nauką języka obcego oraz poznawaniem nowych krajów, z ich kulturą i zabytkami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz