Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 12 października 2020

Stacje zadaniowe - czyli nowe doświadczenia po odbyciu mobilności

Po Ponadnarodowa mobilność jest niesamowitym wydarzeniem dla uczniów, w trakcie którego nabywają nowych umiejętności. Nauczyciele również pozyskują doświadczenie i ciekawe metody pracy. Jedną z nich jest metoda stacji zadaniowych, która pracowali uczniowie klasy 4 w ramach zajęć rozwijających kreatywność z matematyki.
Metoda stacji zadaniowych jest przykładem otwartej formy nauczania, która uwzględnia zróżnicowany poziom umiejętności uczniów. Dają nauczycielom możliwość zróżnicowania stopnia trudności zadań, a uczniom szansę pracy na odpowiednim dla siebie poziomie. Uczeń postrzega tę metodą, jako zabawę, a dla nauczyciela jest okazją do obserwowania swojej klasy, lepszego poznania poszczególnych uczniów, ich możliwości, preferencji, osobowości i chęci lub niechęci współdziałania w grupie. Praca tą metodą kształci w uczniach poczucie odpowiedzialności za własny proces uczenia się.

Na zajęciach uczniowie rozwiązywali zadania związane z wykonywaniem obliczeń za pomocą rzymskiego sposobu zapisu liczb. Ponadto ćwiczone były takie zależności jak:
·       obliczenie trzykrotności liczby,
·       suma, różnica, iloczyn, iloraz,
·       porównywanie ilorazowe i różnicowe dwóch liczb.
Uczniowie chętni rozwiązywali kolejne zadania. Dodatkową atrakcją było poszukiwanie następnych stacji, które przyklejone były w różnych częściach podwórka wokół budynku szkoły.