W dniu 9
września 2019 r. odbyło się spotkanie rodziców klas VI, VII oraz VIII w sprawie
Projektu Ponadnarodowa Mobilność Uczniów „Moja szkoła, moje miasto, mój kraj”
finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego
Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w IV Osi Priorytetowej Innowacje społeczne i
współpraca ponadnarodowa, działanie 4.2 Programy mobilności ponadnarodowej.
Pan
Dyrektor Mirosław Zadora poinformował rodziców o pozytywnej ocenie projektu
oraz o dofinansowaniu go w wysokości 199 839,00 zł. Rodzice zostali
poinformowani o rekrutacji uczniów ze względu na mniejszą kwotę dofinansowania.
Koordynatorka projektu Agnieszka Jewuła przedstawiła główne założenia projektu, cele, które powinni zrealizować uczniowie w trakcie projektu. Wymieniła również kompetencje, które powinny zostać wzmocnione zwłaszcza kompetencje kluczowe w tym naukę języków obcych, rozwijanie umiejętności uczenia się, nabycie nowych kompetencji niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego. Zostały przedstawione sposoby upowszechniania projektu poprzez stronę szkoły, bloga projektu i facebooka.
Koordynatorka projektu Magdalena Wiercimak przedstawiła zasady uczestnictwa ucznia w projekcie. Uczeń będzie zobowiązany do udziału w zajęciach przygotowujących go do wyjazdu ( zajęcia językowe, realioznawcze, kulturowe, pedagogiczne). Uczniowie również będą zobowiązani do udziału w inicjatywach podejmowanych przez szkołę w związku z mobilnością. Przedstawiła też wymagane dokumenty do udziału w wyjazdach. Każdy uczeń klas VI, VII, VIII może zgłosić chęć udziału w projekcie. W trakcie rekrutacji zostanie wyłonionych 35 uczniów, którzy wyjadą do szkoły w Granadzie w Hiszpani w lutym 2020 r. i w marcu 2020.
Brak komentarzy:
Nowe komentarze są niedozwolone.